Liefde voor de katten

Afgelopen dinsdag zijn mijn vriend (geen kattenmens) en ik (heel erge kattenmens) naar de Kunsthal in Rotterdam geweest. Daar is tot half januari volgend jaar de tentoonstelling ‘Kattenliefde’ te zien. Mijn vriend stelde voor om hierheen te gaan, aangezien ik heel erg van katten houd en ik toch dicht bij het museum woon. Van tevoren had ik al op andere blogs artikelen gelezen over de tentoonstelling. Deze waren over het algemeen een beetje negatief over de tentoonstelling. Dit kwam vooral, omdat de tentoonstelling niet groot genoeg werd gevonden. Ik kan je zeggen: de tentoonstelling is groot genoeg. Er rennen overal kinderen rennend en miauwend rond en daar ben je na een tijdje ook wel klaar mee. Tegen die tijd heb je lang genoeg gehad om alle kunstwerken te bekijken.

Ik heb in het museum een aantal foto’s gemaakt, zodat jullie kunnen zien wat je mist als je er niet heengaat 😉

katmuseum

katmuseum3

katmuseum1

katmuseum2

katmuseum4

20171017143629_IMG_0571_1

katmuseum5

Ik vond alle kattenfoto’s in het begin heel leuk om te zien. Als je de zaal binnenkomt, sta je oog in oog met een langharige kat met een kroon op zijn hoofd. Heel bijzonder vond ik het om het kunstwerk van ‘Du Chat Noir’ te zien. Dit is behandeld bij kunstgeschiedenis toen ik nog op de middelbare school zat. De tekeningen van Tango vond ik heel grappig.

Op de laatste foto is een gedeelte van de ruimte te zien waar alle kinderen gillend rondrennen. Je kunt hier in zitzakken naar kattenfilmpjes kijken, trampolinespringen, door buizen kruipen en als kat op de foto gaan.

O ja, nog een grappig detail in de ruimtes van ‘Kattenliefde’. Op elke muur staan er wel katten afgebeeld. De ene keer onder aan de muur, de andere keer boven aan de muur (zoals je bij de foto van ‘Du Chat Noir’ kan zien).

Hoe leuk ik de tentoonstelling ook vond, uiteindelijk kijk ik toch het liefst naar mijn eigen kat, Timo. Dus hier nog een foto van ons samen!

 

dav

 

 

Ga jij vaak naar musea?

 

X Marloes

3 gedachten over “Liefde voor de katten

Geef een reactie

